דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמאם טורקי 

מאת    [ 10/04/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 6045 פעמים ]

בא לכם לפנק את עצמכם אבל כבר ישבתם בכל ג'קוזי וסאונה באזור? צריכים להתחדש אחרי יום קשה בעבודה? זה הזמן שתנסו חמאם טורקי- טיפול שתופס תאוצה בהרבה מכוני בריאות וספא ברחבי הארץ. הוא מאפשר טיפולים לגוף, כמו גם רוגע ושלווה לנפש.

קצת היסטוריה

מקור המילה חמאם הוא חדר חם. החמאם הטורקי התפתח דווקא בירדן, כאשר מקורו היה בבית המרחץ הרומי. החמאם התפשט מאוד לארצות המזרח התיכון ונהייה פופולארי מאוד בארצות אסלם רבות, עד שחמאם ובתי מרחץ הפכו למבנים הכרחיים בכל עיר עות'מאנית.

החמאם שימש לא רק כבית מרחץ או סאונה, אלא גם כמקום מפגש חברתי מרכזי מאוד. היו מתפתחות בו מערכות זוגיות רבות, יחד עם דיבורים עסקיים. במאה ה-19 הובא ספא חמאם טורקי לבריטניה ומשם התפשטה התופעה להרבה מדינות מערביות כמו אוסטרליה, ניו- זילנד, ארצות הברית וקנדה.

חמאם טורקי זה לא שם שונה לסאונה?

תנו לנו לשבור לכם את המיתוס: חמאם טורקי שונה מסאונה. שניהם התפתחו בתרבויות שונות לגמרי. הסאונה התפתחה בפינלנד והטמפרטורה הממוצעת באוויר יכולה לנוע בין 80 ל-100 מעלות צלזיוס. בספא בו פועל החמאם הטורקי, הטמפרטורה עומדת על 40 מעלות צלזיוס ולכן ניתן גם לשהות בו זמן רב יותר.

איך עובד חמאם טורקי?

חמאם טורקי עשוי משיש טורקי משובח, במרכזו ישנה אבן עשויה שיש גם כן, עליה שוכב המטופל. בזמן זה, מצליפים בו המטפלים בעזרת זירי קש הנקראים ביזיין. הטיפול הזה ידוע עוד מהעת העתיקה כטיפול שעוזר לפתוח את נקבוביות העור ולנקותן. בנוסף, עובר המטופל קרצוף עמוק בעזרת כפפת קסה התורמת לפילינג גופו, שמושרה באותה עת בקצף.

בתוך ספא חמאם טורקי משתמשים בסבון העשוי שמן זית, בכדי לא לייבש את העור. בסופו של הטיפול מתיזים על המטופל מים קרים. פעולת ההתזה סוגרת את הנקבוביות ומשאירה אותן נקיות מלכלוך וזיהום. החמאם הטורקי הוא ייחודי בשילוב המים החמים והקרים שבו, מה שגורם להתכווצות והתרחבות העור, עוזר להמריץ אליו דם ומשאיר אותו רענן ובריא.

נפש בריאה בגוף בריא

חמאם טורקי ידוע כבר שנים כעוזר בריכוך שרירים, המרצת הדם, ניקיון נקבוביות העור והרחקה של רעלים מהגוף. כמובן שבנוסף לטיפול הגופני, הישיבה בחמאם מרגיעה את הנפש ויוצרת שלווה. חמאם טורקי יפיג את כל המתחים שאנחנו צוברים באורח החיים הלחוץ והמהיר שלנו.

בשביל חוויה של פעם בחיים

בכדי להפוך את החוויה של החמאם הטורקי למושלמת ולהבדילה מעוד ישיבה סתמית בתוך ג'קוזי או סאונה, דאגו לשתות תה טורקי לפני הכניסה לחמאם והתלבשו בפשטמל, הלא היא יריעת בד טורקית מסורתית. קנו את כפפת הקרצוף והשיגו זר ביזיין. אלו אביזרים קטנים, שיעשו הבדל גדול עבורכם.

חמאם טורקי מתאים לכולם

ספא חמאם טורקי יכול להתאים טיפולים לכל אחד. ישנם אנשים שיעדיפו את הטיפול הקלאסי, שהוא יותר אינטנסיבי וכולל הצלפות אחרים יעדיפו את ההתרגעות בחום הנעים והקצף המרגיע. החמאם מאפשר ליהנות מכל גווני הטיפולים באותו המקום.

החמאם הטורקי של היום הוא נקודת המפגש בין התרבות המרגיעה והבריאה שהייתה נהוגה בעבר לעולם המהיר והלחוץ בו אנחנו חיים בעידן הנוכחי. בסופה של החוויה הנפלאה הזו תרגישו נקיים וטהורים יותר. אתם חייבים את זה לגוף שלכם. התרגעות בין כותלי חמאם טורקי פעם בכמה זמן עוזרת להפיג מתחים. ובינינו, היום כל אחד צריך את זה.

ספרטה ספא - יבואנית מערכות ספא מתקדמות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב